Monday, December 20

Aku Rindu Rumah!

UIAM Gombak dengan Klang Gate
bukan lah jauh mana pon.
kalau aku naek bas-lrt-bas
campo dengan masa menunggu
dalam sejam la kot.
insyALLAH aku da sampai umah

kalau abang aku amek
memang dalam 15 minit confirm da sampai
kalau dan yang amek
memang sure 10 minit je da sampai

jarak dekat je.
tapi aku rindu umah

mungkin orang cakap
"ala.. rumah dekat je. bilabila boley balek"

yes, memang pon dekat.
aku ley call je sowh amek.
senang idop

tapi aku nak cakap.
suasana kat sini dengan kat umah laen
tekanan yang ada kat umah laen

kat umah ada orang jaga sakit pening aku
tak macam kat sini.
aku terkontangkanting sorangsorang
yes, kawankawan ada.
tapi kawankawan bukan family
fareez cakap:
macam mana rapat pon kita ngan sorang kawan
cepat atau lambat, sekarang atau kemudian
dia tetap akan tinggalkan kita jugak
*mulamula aku taknak setuju. tapi kadangkadang aku rasa memang btol.

entahla. aku buntu snanyer
aku cuma nak balek.
nie da sem 2
tapi aku still camnie.
rasa macam nak kuar dari sini cepatcepat.

mana pegi semangat aku nak belajar?
mana pegi semangat aku nak berjaya?
mana pegi semua semangat aku?
tah. aku pon tak tau

aku just tak tau
aku just lost dalam dunia yang luas

rasa nak pakai balek baju sekolah.
nak skola
tapi taknak pk pasal belajar
aku nak keje yang gaji besar
tapi taknak belajar
aku nak ada umah besar
tapi aku taknak keje sampai takde life

*merepek lagi.
hmm

No comments: